A közösségi média napjainkban tagadhatatlanul szárnyal. Naponta többmillió új adat, kép, szöveges és videós tartalom kerül fel az internetező közönség legkedveltebb platformjaira. Ennek a töméntelen adathalmaznak a féken tartására és kezelésére azonban csak kevesen alkalmaznak valódi social media szakembert saját Facebook oldal kezelés során. Bár az igény megvan rá, valahogy még mindig nem ivódott be a köztudatba a tudatos közösségi oldal kezelés rituáléja.
Ebben a blogbejegyzésünkben iránymutatást adunk a Facebook üzleti oldal kezelés folyamatában és megmutatjuk, mekkora szükséged van egy kiváló Facebook oldal kezelő szakmai csapatra, valamint hogy hogyan alakul az ügynökség munkadíja egy oldallal kapcsolatban.
Lássuk tehát, miért is érdemes megbízni egy ügynökséget?
Mint ahogy minden szektor szakembere, a social media manager is sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik. Gondolj bele: Te csupán egy oldalt látsz, ő azonban beleláthat akár 10-15 oldal fejlődésébe, sőt, valószínűleg van már olyan oldala, amit a nulláról épített fel évek alatt.
Neked van ekkora tapasztalatod? Hozunk erre egy egyszerű példát: valamilyen egészségügyi probléma esetén orvosválasztásnál kire bíznád az életed – arra, aki túlesett egy-két műtéten, vagy arra, aki több, mint 10 éve praktizál és már 1000 sikeres operációt levezényelt? A vállalkozásod szempontjából ugyanilyen élet-halál kérdés, hogy kinek a kezébe adod a vállalkozásod jövőjét és kommunikációját, így a Facebook oldal kezelés sem olyasmi, amit félvállról kéne vennünk.
Mennyi is az annyi? Hogyan alakul a Facebook oldal kezelés ár?
A legtöbb ügynökség óradíjban gondolkodik és a becsült munkaidő függvényében találja ki, hogy hogyan árazza be egy Facebook oldal kezelés árát. Vajon mitől függ, hogy mennyi idő megy rá egy oldalra?
– Hány posztot kell kitenni egy hónapban
– Hány kreatív grafikát kell készíteni a posztokhoz
– hány Ad hoc jellegű posztot kell megírni, amit sürgősen, szinte azonnal kell publikálni
Ezt a nagyfokú rendelkezésre állást is meg kell sajnos fizetni, ha szolgáltatásunk jellegét tekintve elengedhetetlen alkalmanként az azonnali beavatkozás, sürgős posztolás, mihamarabbi információáramoltatás.
– Hirdetések futtatása
Ez esetben is a tapasztalatot kell megfizetni. Hidd el, sokkal költséghatékonyabb hirdetéseid egy profira bízni, azonban előtte érdemes arról érdeklődni, hogy mekkora összegeket és mennyi kampányt kezelt egy évben.
– Elemzések
Az az online marketing szakember, aki nem tudja számokkal alátámasztani munkája eredményét, sajnos nem sokat ér. Elemzés és beszámoló nélkül nem lehet tervet sem felállítani, hiszen nem tudjuk, milyen típusú tartalmak hozzák nekünk a legnagyobb hasznot, így az ügynökségnek fizetett összeg sem képes a lehető legnagyobb értéket átadni.
A legfontosabb összetevő az árban: Te magad vagy!
Muszáj kitérnünk a nem releváns feladatok delegálására.
Online marketing szakemberként rengetegszer találkoztam már azzal a jelenséggel, amikor az ügyfél úgy gondolja, a Facebook kezelő ügynökség a titkára/titkárnője. Nem várhatod el ingyen az ügynökségtől, hogy helyetted oldjon meg olyan feladatokat, amelyeket vagy nem is tud megoldani (információ hiányában), vagy értelmetlenül pazarolod a drága óradíjat, amit kifizettél nekik. Például Te is ki tudod posztolni, hogy előbb zártok, mert áramszünet lesz.
Az is fontos, hogy mennyire vagy precíz az információ átadásban.
Minél többször kell módosítani egy-egy posztot, annál kevesebb idő jut majd az ügynökségen belül az értékteremtő munkára. Amennyiben a szakember nem kapja meg az információkat megfelelően vagy hiánytalanul, nem tud tökéletes munkát végezni, és ez sajnos nem az ő hibája.
Értelmetlen módosítások.
Sajnos ez is egy elég gyakori hiba az ügyfelek részéről: értelmetlen, céltalan módssításokat kérnek. Mielőtt kérsz módosítást, mindig gondolkodj el, hogy ez a projektet ténylegesen előre viszi és valós értékekkel ruházza azt fel, vagy csak a pirosból kérsz egy zöldet aztán a zöldből pirost.
Mennyire vagy hálás?
Ha nem tiszteled az ügynökséget és annak szakértő munkatársait, ha nem örülsz az elért sikereknek, akkor nem vagytok egymásnak valók. Sajnos Magyarországon poroszos stílus uralkodik. Ha az ügynökséggel cudarul bánsz, akkor ők is cudarul fogják kezelni a márkádat. Gondolj bele – Te kivel töltöd szívesen az idődet; azzal, aki nem értékel, vagy azzal, akivel jól érzed magad? Amikor az ügynökségnél a social media manager két projekt közötti választás előtt áll, mindenki azt fogja választani, amit a szívéhez közelebb érez. Kreatív szöveget írni és grafikát készíteni csak szívvel lehet.
Nézzük az árakat!
Egy ügynökség fenntartása százalékos arányban sok pénzbe kerül. Jórészt láthatatlan költségek, ilyen-olyan előfizetés, stockfotó, szoftverek, számítógép, iroda, munkavállalók, adók. Amikor tárgyalsz egy ügynökséggel, ne felejtsd el, hogy a 7000 Ft/óra díjából a tulajdonosnak a legjobb esetben is maximum 1000 Ft, ha marad. A teljes általad fizetett összeget felhasználja a projektedre – ha alkudozol, akkor kevesebb időt fog a projekttel foglalkozni, mert egész egyszerűen nem tehet mást gazdaságilag.
Nézzünk egy számítást egy start projektre :
Nézzünk egy számítást egy komolyabb márkaoldal ajánlatátára:
A Webpro Agency professzionális szinten foglalkozik Facebook oldalkezeléssel és Facebook hirdetéskezeléssel, ezen kívül pedig arculatod megtervezésében, brand kampányban, Google Ads hirdetésekben és weboldalad fejlesztésében is segítségedre tudunk lenni.
Olvass tovább, ha szeretnél naprakész maradni és tájékozódni a legújabb Facebook trendek és a social media világában! Az organikus keresések eltűnése, avagy hirdetni arany! cikkünkben részletezzük a Google Ads hirdetés kezelés egyre erőteljesebb fontosságát.