A Google keresőjében körülbelül több, mint 63,000 keresés zajlik le minden egyes másodpercben. A világ összes keresésének több, mint 74%-a zajlik a Google Search rendszerében, ezzel az információelérés legnépszerűbb platformjává téve azt. A Google Ads hirdetések tehát rendkívül hasznos eredményeket produkálhatnak weboldalának, amennyiben a megfelelő közönséget célozzuk meg a megfelelő kulcsszavakkal.
Ebben a cikkben elmagyarázzuk, hogy mik a Google Ads hirdetések, hogyan működnek és miért érdemes rá befektetni.
Mi a Google Ads?
A Google lehetőséget kínál fizetős hirdetések közzétételére, amelyek a Google keresőfelületén jelennek meg a keresési eredmények között. Ezek a hirdetések a Google Ads (Adwords) rendszerén keresztül vannak létrehozva, kifejezetten az adott weboldal népszerűsítésének érdekében. A legfontosabb elemei a hirdetéseknek a kulcsszavak- a hirdetők olyan kulcsszavak listáját adják meg hirdetéseikben, amelyek relevánsak az általuk kínált termékre. Ezt követően a hirdető licitál ezekre a kulcsszavakra annak alapján, hogy mennyit hajlandó fizetni egy Google felhasználónak, hogy az ő hirdetésére klikkeljen.
Ez a licitár összeadódik a Minőség Pontokkal – a Google rendszere határozza meg ezeket a pontokat a hirdetés minősége alapján. (Ennek szempontjai: a hirdetés relevanciája, átkattintási arány, valamint a nyitóoldal, amelyre a link vezet.) Ez a két összetevő dönti el, hogy melyik Google hirdetés jelenik meg a keresési eredmények között. Amikor egy felhasználó rákattint a hirdetésre, a hirdető kifizet egy bizonyos összeget (ez az összeg a CPC). . Ez az összeg a Google által előírt minimum összeg és az általunk maximumként megadott összeg értéke között van.
Tehát a hirdetők meghatározzák a kulcsszavakat, amelyekre licitálni akarnak, meghatározzák az összeget, amelyet rá akarnak költeni a hirdetésre és szócsoportokat hoznak létre, amelyek relevánsak a hirdetés témájára és annak kulcsszavaira.
Az Adwords aukció
Az Adwords egy aukciós rendszeren alapján működik – minden egyes keresés alkalmával lezajlik egy aukció. Ahhoz, hogy a te hirdetésed legyen a győztes és megjelenjen a keresési eredmények oldalán, optimalizálnod kell a Minőségi Pontjaidat és a licitálási értékedet. Minél magasabb a Minőségi Mutatód és minél magasabb összegre licitáltál, annál jobb pozíciót fogsz elérni. Ezt befolyásolják még más tényezők, mint például a hirdetésed relevanciája a keresésre, a keresett kifejezés relevanciája az általad megadott hirdetési kulcsszavakra, vagy akár a hirdetéseid eredményessége a korábbiakban.
Amennyiben magas Minőségi Pontjaid vannak, alacsonyabb összeget kell fizetned kattintásonként, valamint hirdetéseid többször és jobb pozícióban jelennek meg, ezzel nagyobb közönséget elérve.
A Google hirdetések ára
A Google rendszerében való hirdetés ára sok befolyásoló tényezőtől függ. Ilyen például az adott ipar és az arra felsorakoztatott kulcsszavak versenyképessége, a termékek, szolgáltatások, a
versenytársak, a hirdetésed minősége. Népszerű, nagyon keresett témákban nehéz az elsőszámú hirdetések közé bekerülni például. Ezen kívül rendkívül számít a lokáció.
Magyarországon 78%-al kevesebbet kell fizetni egy kattintásért, mint az Egyesült Államokban, ahol átlagosan 1$-2$ között alakul az árszabás. A kattintások árszabása általában az adott ország GDP-jével is párhuzamos. Amit fontos tudni, hogy minden Forintos kattintási ár átváltásra kerül – ezért ha az adott ország valutája romlik, akkor árváltozással is számolnunk kell. Ezt számításba véve érdemesebb Euróban hirdetni, főleg nemzetközi piacon, hiszen a forint alapú ajánlatok mindig változnak.
A befolyásoló tényezőktől függetlenül Google Ads teljes irányítási lehetőséget ad a hirdetésre szánt összegek felett, és a hirdetési kiadásainkat különféle módon használhatjuk fel. Ezért nincs egy általános árlista, amely mindenkire érvényes – az árszabás rendkívül rugalmas és a hirdetőn múlik, hogy mennyit fog rákölteni, illetve azt mennyire tudja okosan megoldani.
A sikeres Goolge Ads kampány
2013-ban 1,5 millió vállalkozás 111 milliárd dollár bevételt generált a Google keresési és hirdetési eszközeiből – ez 2020-ban biztosra vehető, hogy a többszörösére növekedett. Egy sikeres hirdetési kampányhoz elengedhetetlen az előzetes piackutatás valamint alapos tervezés. A kulcsszavak népszerűségi rátájával is tisztában kell lenni, valamint a pontos célközönséget is meg kell határozni. A Google Adwords rendszere karakterszámbeli kikötéseket ad, valamint a hirdetés tartalmára is figyelnünk kell – bizonyos kulcsszavakat van, hogy nem engedélyez a rendszer. A hirdetett termék és a hirdetés tartalmának összhangja elengedhetetlen, valamint a nyitóoldal egyedisége, amelyre a felhasználó érkezik.
Összeségében a Google hirdetések rendszere rendkívül hasznos lehet vállalkozása számára – a mai internet vezérelte világban szinte elengedhetetlen eleme a biztos sikernek. A Webpro Agency hosszú évek tapasztalatával és szakértelmével lehet az Ön segítségére a weboldala népszerűsítésében Google Ads hirdetéseken keresztül, amelyeket Kimutatásokkal és elemzésekkel támasztunk alá. Ezen kívül a sikeres online marketing minden összetevőjét biztosítjuk: nézze meg Logó és arculattervezés, egyedi weboldal készítés, Facebook oldalkezelés és Facebook hirdetéskezelés szolgáltatásainkat.