Amikor ingatlanprojektjeinkhez képet csatolunk, a „kevesebb néha több” igére érdemes hallgatnunk. Ez igen furcsának tűnhet a projekt célját tekintve, hiszen minél részletesebben szeretnénk bemutatni az ingatlant leendő vásárlóinknak, ezáltal minél gyorsabban eladni azt. Azonban a „sok kép sokra megy” mítoszát most le kell bontanunk.
Az ingatlanról készült képek célja
Az igazán szakavatott cégek komoly összegeket szánnak professzionális fotózásra és marketingre, hogy tuti bezsebeljék a potenciális vásárlókat – azonban nem a képek kötik az üzletet. A jókor, jó helyen közzétett fotók és jól időzített marketinges lépések segítenek az üzletközés sikerességében.
Ingatlaneladási projektek esetében két célt kell kitűzni a fotóink marketingjével:
1. Az ingatlanra irányítani a figyelmet – A szép és igényes fotók ebben segíthetnek.
2. A vásárlót a következő lépésre ösztönözni – Hogy mi a következő lépés? Az ingatlanközvetítő felkeresése.
Tehát az ingatlanról készült képek nem azért szükségesek, hogy eladjuk az ingatlant – a céljuk az, hogy felhívják az ingatlanra a figyelmet és ösztönzően hassanak.
A mennyiség tényleg fontos?
Amikor az ingatlant bemutató fotók mennyiségéről beszélünk, egyből azt gondoljuk, hogy minél több, annál jobb. Ha például ötven fotót van helyünk feltölteni, akkor feltöltünk ötven fotót, ha százat, akkor százat. Huszonöt kép a nappaliról, tíz a hálószobáról, a mosdó körbefotózva négy különféle szögből, három kép minden szekrényről kinyitva és becsukva is – hiszen minél több, annál jobb, nem igaz?
Az átlag ingatlanközvetítő úgy gondolja, hogy ahány képet fel lehet tölteni, annyit fel is kell. Szintén jogosan azt hihetjük, hogy minél több kép szerepel egy ingatlanról, annál gyorsabb és sikeresebb lesz az eladása, hiszen a vevők a képek alapján tájékozódnak.
Először is, csak azért, mert lehetőségünk van feltölteni ötven vagy száz fényképet, nem azt jelenti, hogy ez egyben jó ötlet is. Bár az ingatlanos oldalak lehetővé teszik egy bizonyos számú kép feltöltését, arról nincs adatuk, hogy hány képet érdemes és hasznos feltölteni. Másodszor pedig a felhasználóknak nincsen lehetőségük képmennyiség alapján keresést optimalizálni – így a nagy mennyiségű fotók feltöltése valójában nem bizonyítottan effektív.
Az összes kép arra ösztönzi a potenciális vásárlót, hogy felkeresse a közvetítőt? Talán igen, talán nem. Lehetséges, hogy rengeteg ismétlődő fotót töltünk fel, amelyek nem nyújtanak a vásárlónak több információt, cserébe az idejüket vesztegetjük. Az is lehetséges, hogy túl sok információt adunk nekik – ez esetben pedig a vásárlók nem fogják az ingatlanközvetítőt felkeresni.
Tehát akkor hány fotót kell közzétenni az ingatlanról?
Gondoljunk csak bele egy pillanatra: a gyorsétteremláncok aem mutatnak nekünk ötven képet a hamburgereikről – csupán egyetlen egyet, azonban az jóminőségű és professzionális – nem mellesleg elegendő ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözzön.
Ugyanez érvényes az eladni kívánt ingatlanokra is – nem kell a lakás minden négyzetcentiméterét lefotózni, csupán elegendő információt kell ahhoz nyújtani, hogy a vevőt ösztönözzük. Tehát a következő felmerülő kérdés jogosan az lehet, hogy mennyi kép kell az „elegendő információ” átadásához?
Az igazság az, hogy minél kevesebb képet mutatunk az ingatlanról, annál nagyobb valószínűséggel fogják velünk a potenciális vásárlók felvenni a kapcsolatot – a vevők leginkább 11-14 kép esetében veszik fel a kontaktot a közvetítővel. A Point2 ingatlanközvetítő weboldal pedig elemzéseket készített arról, hogy saját felületük alapján mi az optimális képszám a sikeres eladáshoz. Erre jutottak:
– Bár túl kevés kép (kevesebb, mint 10) nem kelti fel kellőképpen a lehetséges vevők érdeklődését,
– túl sok kép (több, mint 20) sincs vásárlásösztönző hatással.
Túl sok képpel megválaszoljuk a vásárlók lehetséges kérdéseit, így nem érzik annak szükségét, hogy kapcsolatba lépjenek a közvetítővel. Elég információt akarunk adni ahhoz, hogy felkeltsük az érdeklődést, de nem annyira sokat, hogy minden kérdést előre megválaszoljuk, ezzel elkerülve a személyes kontaktus lehetőségét.
A legideálisabb az, ha körülbelül 20 képet teszünk közzé az eladásra kínált ingatlanról.
Tehát összeségében azt mondhatjuk, hogy a kevesebb több az ingatlanfotók esetében. Rengeteg hirdetést találunk unalmas, silány minőségű fotók tömkelegével, azonban az igazán figyelemfelkeltő ajánlatok azok, amelyek kevés, ám professzionális minőségű fotót tartalmaznak.
Ingatlanközvetítőként, ingatlanfejlesztőként nem érdemes a legolcsóbb fotóst felbérelni, aki nagy mennyiségű fényképet készít rövid idő alatt – sokkal érdemesebb a legjobb fotográfust vagy fotós csapatot megtalálni, akik segítenek az arculatépítésben, akik a minőséget képviselik és a részletekre is figyelnek, ezáltal nagyobb eladásszámot generálva ingatlanjainknak.
A sikeres eladás kulcsa a jó fénykép – a Webpro Agency pedig ebben rendelkezésre áll. Tekintse meg Építészeti fotózás ajánlatunkat – ezen kívül pedig számos szolgáltatást biztosítunk a sikeres ingatlaneladáshoz.
Kisebb mennyiség, jobb minőség, több vevő.