A jelenlegi digitális marketingversenyben nem elég a berögzült marketingszemlélettel dolgozni és reménykedni a sikerben. Sajnos egy ütős márkanév, professzionális termék vagy megnyerő árak nem minden esetben érik el a megfelelő látogatószámot, sőt – bár ezek nagyon fontos és hatásos összetevők, keresőoptimalizálás nélkül kevés esélyünk van sikereket elérni. De mégis, hogyan lehet a weboldalunk a Google keresések rangos helyezettje?
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás egy eleme – ennek során kulcsszavakat gyűjtünk, amelyeket utána hasznosítani lehet webes tartalom előállításakor. Segítségükkel a Google keresőmotorjában előnyös helyet foglalhatunk el, így nagyobb a valószínűsége, hogy weboldalunk linkjére kattintanak a felhasználók. Tehát az első és legfontosabb lépés a kulcsszókutatás, amely során feltérképezzük a célközönségünk gondolkodásmódját. Ez a két dolog talán úgy tűnhet, hogy nem igazán kapcsolódik össze, azonban ez a célközönséget elérni csak úgy lehet, ha tudjuk, mi jár a fejükben – azaz milyen kulcsszavakkal keresnek, milyen kifejezéseket használnak a legtöbben egy-egy Google keresés során. Például: szinte biztos, hogy sokaknak nem lenne ellenére egy hétvégét eltölteni egy csinos kis tanyán, a természet közelében, azonban arra is fogadni mernénk, hogy nem sokan keresnek „tanya szállás” kifejezéssel. Sokkal többen keresnek a kiadó szállás, nyaraló, panzió kifejezésekkel, és erre kell alapozni egy kulcsszókutatást is – tartalmunk kulcsszavait a piaci igényekhez kell igazítani a népszerű keresési kifejezések alapján. Persze ennek a fordítottja is hatásos lehet, hiszen egyedibb, bonyolultabb kulcsszavakkal a keresési mezőny éllovasai lehetünk – a kevesebb vetélytárs és kisebb verseny miatt.
Egy kulcsszóstratégia a kulcsszókutatás alapján meghozott döntésekből áll. Függ attól, hogy milyen tartalmat fogunk előállítani, mire összpontosítunk, hol és hogyan tesszük közzé, milyen digitális tartalmakat fogunk beágyazni. A keresési szándék felfedezése a kulcs: kielemezni és átlátni, hogy egy felhasználónak mire van szüksége. Nem csak kulcsszavakat elemzünk, hanem a mögöttes célokat. A tartalmunk a felhasználó problémájára kell, hogy megoldást nyújtson – ez a tartalomdesign.
Keresőoptimalizált címadás
Minden webhelynek az összes oldala rendelkezik egy URL-címmel, amit mi, marketingesek „slug”-nak nevezünk. Pontosabban a slug az URL címnek azon része, amely az oldal tartalmát írja le. Egy jó URL cím sokat segít a keresőoptimalizálásban. Belefoglalhatjuk a fő kulcsszavunkat, amely alapján szeretnénk jó helyezést elérni a keresési eredmények között – a Google többek között a slug alapján határozza meg, hogy oldalunk miről szól. Másrészről az URL cím az egyik tényező, amivel a felhasználók először találkoznak. Fontos a jól leíró, érthető, keresőoptimalizált URL cím megtalálása.
Az URL címen kívül a weboldalunknak külön is kell címet adni, amely a keresési eredményeknél jelenik meg. A címadás célja, hogy a felhasználók minket válasszanak: rákattintsanak weboldalunk linkjére, elolvassák cikkünket vagy megvásárolják termékeinket. A frappáns, jól leíró, nem túl hosszú cím elengedhetetlen, hogy az emberek figyelmét felkeltsük, azonban a keresőoptimalizálás is sarkalatos pontja a címadásnak – ez hozzájárul a helyezéshez.
Amennyiben ismerősök vagyunk a Google keresőmotorjával, akkor tudjuk, hogy a keresési találatoknak nem csak az URL címe és az oldalcíme jelenik meg, hanem egy rövid, pár soros leírás is, amely a weblap tartalmára készít fel bennünket. Egy amatőr hibának számít az, amikor az oldal tartalmából kivett részletek jelennek meg a cím alatt – azaz nincs egyedi keresőoptimalizált leírása az adott oldalnak. A leírásnak informatívnak, rövidnek és megnyerőnek kell lennie, valamint helyes kulcsszavakat is tartalmaznia kell.
Tartalomírás
Elérkeztünk a tartalomírás fejezetéhez. Laikusként úgy gondolhatjuk, hogy ez az egyetlen lényeges eleme a keresőoptimalizálásnak, hiszen a tartalom nyeri meg az embereket, azonban amint láthatjuk, hosszas kutatás és rengeteg összetevő határozza meg a tartalomhoz való eljutás sikerességét is. Tartalomírás során fontos, hogy a meghatározott kulcsszavak listáját beépítsük a szövegünkbe, valamint hogy fő kulcsszavunkat a szöveg mennyiségétől függően többször is beleépítsük a mondókánkba. Ez a feladat nem egyszerű, hiszen egy jól megírt szöveg egyik alapvető eleme, hogy ne legyen tele szóismétléssel, így a keresőoptimalizált szövegírás során igazán kreatívnak kell lenni, hogy a szóismétlések ne legyenek fárasztóak, vagy egyáltalán szembetűnőek. Arról sem feledkezhetünk meg, hogy tartalmunk értelmes legyen és valós értéket adjon át, ne csak egy marketingfogásszagú, nehezen értelmezhető szóegyveleg szülessen.
Technikai tartalom
Egy jó SEO nagyon szép eredményeket tud elérni, egyszerű, laikus tartalomgyártóként pedig több, mint szuper, ha a keresőoptimalizálás előbbiekben felsorolt aranyszabályait betartjuk. Azonban egy marketingügynökségnél elengedhetetlen a keresőoptimalizálás mélyen integrált elemeit is beépíteni egy sikeres elérésű weboldal kialakításához. Ilyen elem például a sitemap.
A sitemap, azaz webhelytérkép egy olyan fájl, amelyben információt biztosítunk a különböző aloldalakról, képekről, videókról, fájlokról a weboldalunkon, valamint meghatározzuk a köztük lévő kapcsolatot. Az olyan keresőmotorok, mint a Google beolvassák ezt a fájlt annak érdekében, hogy mélyebben értelmezhessék a weblapunkat – ezzel megmutatjuk neki a számunkra fontos elemeket, valamint értékes információt adunk a tartalmunkról (például, hogy mikor volt egy weboldal frissítve, vagy milyen gyakorisággal van karbantartva). A Google keresőmotorja komplex algoritmusokon alapszik és ütemezett feltérképezést végez, így egy sitemap biztosítása minden esetben előnyünkre válik.
Egy másik meghatározó faktor az oldalunk teljesítményében a Domain Authority (DA) pontszám. Ez a pontszám számos tényező kiértékelésével alakul ki, beleértve a gyökéroldalakat és a hivatkozások számát. A DA pontszám a keresési eredményeknél elért helyezésünkben játszik szerepet. Ugyanakkor nem szabad arról megfeledkeznünk, hogy ez a pontszám csupán jelzi, hogy nagyjából milyen helyezést várhatunk – a végső célunk nem a weboldal DA pontszámának emelése kell, hogy legyen. Sokkal inkább egy összehasonlítási alapnak használhatjuk vetélytársaink felmérése során.
Végül de nem utolsó sorban, a weboldalunk hatékonysága is rettentően fontos. A designos megjelenés, könnyű navigálás, jó tartalom, azaz a felhasználóbarát kialakítás alapvető. Az pedig, hogy weboldalunk gyors legyen, egy elengedhetetlen tényező – az átkattintások során a betöltés sebességének azt a teljesítményt kell hoznia, amihez egy felhasználó 2020-ban, az okostelefonok, szuperszámítógépek, VR szemüvegek idejében és a technológia fékezhetetlen dübörgése során hozzá van szokva.
A Webpro Agency megoldja helyetted a fejtörést okozó kihívásokat – csapatunk a keresőoptimalizálást a lehető legnagyobb szakértelemmel, naprakész megoldásokkal, biztos technikákkal végzi el számodra. Ha te is bombabiztos sikert szeretnél weboldaladdal elérni, nézd meg szolgáltatásainkat: egyedi weboldal készítés és fejlesztés, Piacelemzés, Brand kampány és Google Ads kampánykezelés.