Az online marketing stratégia első lépése, hogy meghatározzuk a célokat, a KPI-okat és azt, hogy ezeket milyen eszközökkel lehet elérni. Az online világ marketing eszközeit ismerni kell ahhoz, hogy a stratégiát felépíthessük. Egy jól képzett szakemberekből álló ügynökség ebben nagy segítségünkre lehet. Vegyük most sorba a lehetőségeket.
Instagram és Facebook hirdetések
Bizonyára sokan találkoztak ezekkel a lehetőségekkel, de még nem volt alkalmuk kipróbálni. Ezek olyan fizetett megjelenéseket takarnak, amelyek az adott platform felhasználóit célozzák meg. Érdeklődési kör, kor, illetve különféle paraméterek beállítása lehetséges, hogy még célzottabb legyen a hirdetés.
Google hirdetések
Az úgynevezett Google Ads egy olyan program, amely a Google keresőmotorra került kifejlesztésre. Szintén online hirdetéseket lehet létrehozni és azokat a felhasználókat lehet elérni, akiket pontosan az adott termék, vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek. Megfelelő beállításokkal nagyon szép eredményeket lehet vele elérni. Budapesten a Dog and Pony is vállal ilyen projekteket.
SEO
A SEO, azaz keresőoptimalizálás segítségével az adott weboldalt a megfelelő tartalomra (kifejezések, kulcsszavak) lehet optimalizálni. Segítségével az oldal meg fog jelenni a keresési találatok között amikor egy felhasználó egy adott kulcsszóra, vagy kifejezésre keres rá.
Tartalommarketing
Belső oldalra mutató link, amely releváns és értékes tartalmat jelenít meg. A megfelelő tartalom vonzani fogja a közönséget, akiket értékes információkkal lát el. Ennek köszönhetően a vásárlásra is ösztönöz, így sokkal gyorsabban lehet új vásárlókra szert tenni, vagy a meglévőket ösztönözni egy-egy új termék, vagy szolgáltatás megvásárlására. A vizuális tartalmakat és a szöveget is optimalizálni kell annak érdekében, hogy sikereket érhessünk el. Inkább hosszút távon érdemes ebben gondolkodni.
Videótartalom
Ma már csak szöveges tartalommal nem lehet célt elérni. Szükség van a videós tartalmakra is, amely a terméket, vagy a szolgáltatást hivatott bemutatni. Mivel igen sok munkát és energiát emészt fel, így nem minden esetben kell ezzel kezdeni.
SEO szövegírás
Marketing és promóciós anyagok szakszerű megírását foglalja magába a szövegírás. A tartalmak mindig cselekvésre ösztönzőek és általában egy linkre való kattintással lehet további tartalmakat stb. elérni. A honlapon elérhető szövegek mellett nagy hangsúlyt kell helyezni a PR cikkekre és a közösségi média posztok szövegezésére is.
Kiknek érdemes igénybe venniük a tanácsadói szolgáltatást?
- Azoknak a cégeknek, akik belső erőforrásokra nem tudnak támaszkodni mégis szükséges az erős online jelenlét.
- Akik még nem egészen biztosak a céljaikban és ehhez keresnek segítséget.
- Már rendelkeznek célokkal, de nincsenek tisztában azokkal az eszközökkel, amelyek segítségével ezeket elérhetik.
- Szükségét érzik annak, hogy nagyobb rálátást kapjanak a különféle folyamatokra és ennek segítségével ki tudják dolgozni a részletes stratégiát.
- Már próbálkoztak az online marketinggel, de nem tudják, hogy mely területeken kellene javítaniuk céljaik elérésre érdekében.
- Nem szeretnék drága idejüket kísérletezgetéssel eltölteni.